El conseller Rull proposa prohibir la circulació de camions a l’N-240 entre Montblanc i les Borges

13/09/2017

Prohibir la circulació de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i les Borges, amb bonificacions del 50% per l’AP-2. Aquesta és la proposta que el conseller Rull ha traslladat a la plataforma d’alcaldes “Prou morts a l’N-240”, amb qui s’ha compromès a trobar el màxim consens possible i a tornar-s’hi a trobar abans del 20 d’octubre. A més d’una desena d’alcaldes del territori, a la reunió també hi ha participat el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, el delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, la directora del Servei Català de Trànsit, Eugènia Domènech, la diputada al Parlament Violant Cervera i el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha reunit amb alcaldes afectats i membres de la plataforma “Prou morts a l’N-240” per proposar la restricció de la circulació de vehicles pesants per la carretera N-240 entre les Borges i Montblanc, bonificant fins el 50% del cost del peatge a l’AP-2 als que entren i surten de l’autopista en aquest tram i el 42,5% als vehicles de pas. La proposta està pendent de ser ratificada amb el territori i el sector del transport i des de la Generalitat es voldria que entrés en vigor a partir de l’1 de gener del 2018. Representants del territori li han demanat una altra bonificació per als vehicles pesants que facin el tram de les Borges a Lleida per l’autopista encara que no se’ls desviï obligatòriament, una proposta que estudiarà el Departament de Territori, que ja ha descartat la prohibició del pas de vehicles pesants per la N-240 entre les Borges i Lleida. En aquest tram, asseguren, l’única alternativa és la duplicació. 

Abans del 20 d’octubre s’ha acordat una altra reunió del conseller amb els alcaldes per determinar el consens que aquesta proposta genera al territori.

Des d’altres entitats del territori s’insisteix en l’alliberament immediat de l’AP-2 com a solució més efectiva, barata i ràpida per frenar l’alta sinistralitat de la via.

El conseller Rull també ha exposat que el que passi a partir de l’1 d’octubre pot variar les accions que pugui prendre la Generalitat. En el cas que a mig termini la titularitat de les carreteres passi a ser de la Generalitat, el Govern apostaria per la implantació del sistema d’eurovinyeta i l’aixecament de peatges a partir del gener de 2019, assumint també les mesures necessàries per millorar l’N-240.

Mariona Rebull i Martí