La Festa literària dels premis escolars de poesia Joan Duch, tot un èxit

24/03/2017

El teatre Foment de Juneda ha acollit la setzena edició dels premis de poesia Joan Duch per als nens i nenes del poble. Concretament, hi han participat els alumnes de de quart, cinquè i sisè de Primària de l’escola Manuel Ortiz.

La Festa literària de l’entrega de guardons del 16è Premi Escolar de Poesia Joan Duch ha començat amb la lectura teatralitzada dels poemes finalistes. Seguidament, Andreu Galan ha fet gaudir els nens i nenes de l’escola amb l’espectacle poètic “Qui no sap riure, no sap viure” i posteriorment s’ha fet l’entrega dels premis. Els finalistes i guanyadors en les diferents categories han estat els següents:

En la categoria de 3r de primària, el tercer premi ha estat per Gemma Sánchez amb “El gat (sky)”, en segona posició ha quedat Sarjo Koteh amb el poema “Em faria il·lusió” i la guanyadora ha estat Laia Solans amb “La família, els amics i els veïns”.

Pel que fa als alumnes de 4t de primària els premiats han estat Aibert Llovera amb “Els animals del mar”, poema que ha quedat en tercera posició; Clàudia Vilà Arqués amb el poema “La violència no és la solució”, que ha quedat en segona posició; i finalment, el poema guanyador ha estat “La tristesa”, de Carla Sedó Arbós.

En la categoria de 5è de primària, el tercer premi ha estat per Enric Sánchez Grau amb “L’aigua”, en segona posició ha quedat Roger Camí Cornudella amb el poema “Em faria il·lusió” i el guanyador ha estat Dongdong Liu amb “Àpats”.

En la última categoria, la dels alumnes que cursen 6è de primària, en tercer lloc ha quedat el poema “La meva padrina” de Genís Muniesa. En segona posició “La crisis del PSOE” de Judit Felip. I finalment, el poema guanyador ha estat “Els sons”, escrit per Pau Berent.

Els poemes premiats, de temàtiques molt diverses, han mostrat un alt nivell, segons el membres del jurat, i també han servit per donar a conèixer les inquietuds dels més petits. El fet de participar en iniciatives literàries com aquesta, en què es treballar la poesia de manera transversal, dóna la oportunitat als alumnes d’interioritzar més bé concepetes com la reflexió, la descripció i l’escriptura, segons els organitzadors del certamen.

Mariona Rebull i Martí