El servei de teleassistència a les persones grans passarà a ser gratuït a les Borges

30/08/2017

L’Ajuntament de les Borges Blanques comença a assumir el cost que fins ara pagaven els usuaris borgencs del servei de teleassistència per a la gent gran.

El consistori borgenc, que va aprovar la proposta d’ajudar amb la subvenció d’aquest servei en el darrer Ple, garanteix que les persones de les Borges que en són usuàries tinguin la prestació de forma gratuïta. A dia d’avui, hi ha un total de 70 usuaris del servei, 53 dels quals són menors de 90 anys, i 17 van dels 90 als 97 anys.

Actualment el preu públic del servei és d‘11,44 euros mensuals dels quals els seus usuaris que tenen fins a 89 anys reben una bonificació del 25% amb què fins ara els quedava un cost de 8,58 euros i els majors de 90 anys rebien una bonificació del 50% amb què el Servei els quedava per 5,72 euros i que ara tots deixaran de pagar ja que l’Ajuntament de les Borges ho subvencionarà.

La regidora de Benestar, Família i Salut, Esther Vallès, ha constatat que “aquest servei és una gran eina per promoure el benestar i l’autonomia d’aquelles persones que es troben en situació de risc de dependència. Des del consistori hem volgut treballar per promoure una millor qualitat de vida de la nostra gent gran i poder-los oferir més comoditat i tranquil·litat, també a les seves famílies”.

Paral·lelament, l’alcalde, Enric Mir, ha exposat que “aquest era un compromís importantíssim del nostre programa electoral amb el qual aconseguim aportar vida als anys de la nostra gent gran. Per nosaltres, és una prioritat seguir incrementant la justícia social i la qualitat de vida de les famílies borgenques, especialment d’aquells que més s’ho mereixen i ho requereixen com en aquest cas”.

Aquest servei vetlla pel benestar de les persones grans, garantint l’atenció immediata davant de qualsevol incidència les 24 hores del dia, durant tot l’any, mitjançant un senzill penjoll que porta incorporat un botó de trucada que posa en comunicació a la persona amb una central d’atenció que respon immediatament a la seva consulta o petició d’ajuda. També es realitzen trucades i visites de seguiment, alhora que ofereix la possibilitat de fer ús d’un servei d’agenda per recordatoris de visites mèdiques, dates senyalades i control de medicació dels usuaris, entre altres.

Infolleida