Actualitat
"Als 6 anys volia ser com Marc Márquez"
02/12/2024
Guerau Simó Alcova un prometedor pilot de Castelldans
La seva passió pel motociclisme va començar de molt petit, ja que amb només dos anys el seu padrí li va regalar una moto de bateria, que va acabar trencant-se de tant fer-la servir.
“Com que la moto petita es va trencar, amb sis anys vaig demanar que em portessin una MotoGP, perquè ja era molt fan del motociclisme. Els meus pares me’n van regalar una de 50 cc i corria pel descampat a prop de casa. Als 7 anys els vaig dir que en volia una de velocitat com la del Márquez i em van comprar una Metrakit. Són motos Mini-GP i anava al karting de Juneda, però no competia. Després als 9 anys en vaig apuntar a l’escola que hi havia allà i vaig fer el meu primer campionat i el vaig guanyar”, explica Simó.
Va ser als 10 anys quan va fer el seu primer campionat de Catalunya MiniGP amb una IMR140 cc. “El primer any em vaig saltar la primera prova perquè em vaig trencar l’húmer. Va ser un any per aprendre i agafar experiència perquè era el meu primer campionat seriós per dir-lo així. Vaig tornar a fer el campionat de Catalunya aquesta vegada amb una moto Ohvale 160. Era una Copa Promoció monomarca. El millor va ser que ja no anava tan sol perquè ens ajudaven de l’Escola Tècnica de Girona (ETG)”, explica.
L’any 2020 va marcar un punt d’inflexió en la trajectòria del Guerau perquè va córrer el campionat Mediterrani, on es corria en circuits més grans i portava una Yamaha Blu Cru de 125 cc. “Vaig fer dos curses pel tema de la covid, a Xest i Zuera, i vaig començar a ser entrenat per Carlos Benítez Molina. Amb ell vaig progressar molt i lluitava pel cinquè o sisè lloc”, diu. El 2021 va seguir amb la Yamaha i amb l’assistència de l’ETG i va ser al
primers podis.
L’any passat va quedar quart al Campionat d’Espanya de Federacions a la Copa R4C KTM 390, a més de ser sotscampió de Catalunya en SSP300. La temporada va culminar amb una invitació a la darrera cursa del CEV a Montmeló, de la mà de l’equip madrileny I+Dent Racing Team. Enguany ja ha fet la temporada completa del Campionat d’Espanya de Velocitat (CEV) a la categoria SS300 de Superbikes. Va guanyar el campionat de Catalunya i va fer segon a la Copa d’Espanya.
S’entrena els caps de setmana que no té competició, sobretot a Menàrguens, on és soci, i un cop a la setmana va a Vilafranca del Penedès a un centre d’alt rendiment per a joves pilots. “L’any que ve m’agradaria saltar a la categoria de 600 però encara hem de parlar”, conclou.
“Com que la moto petita es va trencar, amb sis anys vaig demanar que em portessin una MotoGP, perquè ja era molt fan del motociclisme. Els meus pares me’n van regalar una de 50 cc i corria pel descampat a prop de casa. Als 7 anys els vaig dir que en volia una de velocitat com la del Márquez i em van comprar una Metrakit. Són motos Mini-GP i anava al karting de Juneda, però no competia. Després als 9 anys en vaig apuntar a l’escola que hi havia allà i vaig fer el meu primer campionat i el vaig guanyar”, explica Simó.
Va ser als 10 anys quan va fer el seu primer campionat de Catalunya MiniGP amb una IMR140 cc. “El primer any em vaig saltar la primera prova perquè em vaig trencar l’húmer. Va ser un any per aprendre i agafar experiència perquè era el meu primer campionat seriós per dir-lo així. Vaig tornar a fer el campionat de Catalunya aquesta vegada amb una moto Ohvale 160. Era una Copa Promoció monomarca. El millor va ser que ja no anava tan sol perquè ens ajudaven de l’Escola Tècnica de Girona (ETG)”, explica.
L’any 2020 va marcar un punt d’inflexió en la trajectòria del Guerau perquè va córrer el campionat Mediterrani, on es corria en circuits més grans i portava una Yamaha Blu Cru de 125 cc. “Vaig fer dos curses pel tema de la covid, a Xest i Zuera, i vaig començar a ser entrenat per Carlos Benítez Molina. Amb ell vaig progressar molt i lluitava pel cinquè o sisè lloc”, diu. El 2021 va seguir amb la Yamaha i amb l’assistència de l’ETG i va ser al
primers podis.
L’any passat va quedar quart al Campionat d’Espanya de Federacions a la Copa R4C KTM 390, a més de ser sotscampió de Catalunya en SSP300. La temporada va culminar amb una invitació a la darrera cursa del CEV a Montmeló, de la mà de l’equip madrileny I+Dent Racing Team. Enguany ja ha fet la temporada completa del Campionat d’Espanya de Velocitat (CEV) a la categoria SS300 de Superbikes. Va guanyar el campionat de Catalunya i va fer segon a la Copa d’Espanya.
S’entrena els caps de setmana que no té competició, sobretot a Menàrguens, on és soci, i un cop a la setmana va a Vilafranca del Penedès a un centre d’alt rendiment per a joves pilots. “L’any que ve m’agradaria saltar a la categoria de 600 però encara hem de parlar”, conclou.
SEGRE