El turisme lent es consolida a les Garrigues

19/04/2024

Els resultats del projecte s’han presentat avui a la finca Cuadrat Valley amb la directora general de Turisme, Marta Domènech

El paquet turístic “Les Garrigues, the land of olive oil” és el resultat del projecte europeu Med Pearls a la comarca. Es tracta d’experiències turístiques creades a les Garrigues a través de la filosofia de turisme lent, slow tourism, un model sostenible, connectat amb el territori i integrat en el marc local. Així ho han presentat avui la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano Iglesias, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas Miranda, en un acte a la finca Cuadrat Valley, al terme municipal de Juncosa - l'Albagés, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic. En total, una cinquantena de persones han assistit a la jornada.

La creació d’aquestes propostes s’ha fet sota la nova marca turística ‘Breathing Land’, una marca impulsada a través del projecte europeu que promociona el turisme lent a Catalunya. A les Garrigues, s’ha involucrat tres agències de viatges receptives (Traveltec, Lleida i tu i Buena ruta) i 188 proveïdors totals. L’abast del projecte, però, ha estat més ampli i també s’han creat experiències a l’Anoia i la Ribera d’Ebre i, en total, ha comptat amb 450 agents locals de tot Catalunya.

El projecte Med Pearls, liderat per l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020, ha tingut una duració de 4 anys. L’ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s’han destinat al desenvolupament del projecte a les tres comarques catalanes, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial.

Fotos: Consell Comarcal de les Garrigues
InfoLleida