Agricultura i Ramaderia
La Fira de l'Oli creix en visitants i iguala les vendes rècord de l'any passat
Un 55 per cent dels participants en tallers i activitats han vingut de Barcelona
La voluntat d’obertura de la fira es veu reflectida amb la participació en les diferents activitats organitzades. Una de les més intenses han estat els tallers de degustació d’oli, conduïts a l’Oleoteca, inaugurada divendres, per l’experta Montse Freixa. S’ha registrat un ple total amb més de 320 participants el cap de setmana. De tots ells, destaca la presència de persones procedents de la demarcació de Barcelona, que suposen el 55% del total, sobretot originaris de la capital catalana, Sabadell, Sant Cugat del Vallès i l’àrea del Maresme. Altres participants han vingut de la ciutat de Lleida, Alpicat, les Garrigues i fins i tot València. D’altra banda, la Fecoll va iniciar dissabte el cicle de Caragolades Solidàries 2025 en el marc de la Fira de l’Oli. Va repartir unes 300 degustacions, recaptant més de 1.400 euros, que destinarà íntegrament a l’Associació Initché, amb seu local.
Olea Drinks, de Sant Martí de Barcedana, al Pallars Jussà, ha presentat durant la Fira de l’Oli i en primícia un producte “únic, que fins i tot hem patentat”, va explicar Joan Enric, responsable comercial de la firma. Es tracta del nou licor Kilato, elaborat amb base d’olives i fulles d’olivera. Aquest és només un exemple que reforça la idea que el certamen va més enllà de la venda d’oli, ja que és també un aparador de novetats gastronòmiques.
Tomàs i Batiste conreen oliveres a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Aquest és el segon any que participen en la Fira de l’Oli per “donar a conèixer un producte diferent, fet amb varietats autòctones, el qual deriva en un sabor complex, diferent al d’olis fets amb arbequina”. A més, “la fira ens serveix també com a aparador per vendre no només oli, també una manera diferent de treballar, i cultura i històries que hi van unides”.