El Govern de la Generalitat incrementa recursos i dotacions per fer front a la campanya forestal d’enguany
El conseller d’Interior anuncia la convocatòria de 300 noves places de Bombers per aquest any, a més, s’invertiran 16,2 milions en despeses directament relacionades amb la campanya forestal. Paral·lelament, el Departament d’Agricultura destina enguany més de 15 milions d’euros per a la política de prevenció d’incendis.
El pressupost destinat aquest 2017 a la prevenció d’incendis supera els 15 milions d’euros, dels quals, més de 10 corresponen a actuacions de prevenció a través d’inversió directa del DARP o a través de línies d’ajut per actuacions de prevenció. La resta es destinaran a despeses de personal i operatius de les campanyes, com mitjans aeris, campanyes informatives o al manteniment de les Agrupacions de Defensa Forestal. Per la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, “la gestió forestal és essencial per prevenir els incendis i mantenir el patrimoni natural de país”.
Dins l’estratègia d’actuació global es prioritzen les actuacions forestals preventives en els Perímetres de Protecció Prioritària (PPP), és a dir, zones identificades d’especial risc, on és necessari intensificar les actuacions de prevenció. El DARP també destina un milió d’euros a ajuts per incentivar els ajuntaments perquè apliquin mesures de prevenció d’incendis forestals en urbanitzacions, nuclis de població, edificacions o instal·lacions situades en terrenys forestals o dins la franja de cinc-cents metres que els envolta, tal i com estableix la llei.
La consellera ha qualificat de “moderat” el perill d’incendis forestals actualment. Enguany, l’inconvenient més important no és la sequera, sinó les altes temperatures que, des del març, estan per sobre dels 30ºC.
Aquesta serà la primera campanya forestal que comptarà amb la incorporació dels nous Bombers de la Generalitat, després de 6 anys sense oposicions al cos. En total, s'hi incorporaran 803 nous professionals.