L’estudi informatiu de la N-240 entre Borges i Lleida ja és en període d’informació pública

04/07/2024

L'ajuntament de les Borges continua oposant-se al desdoblament

POLÍTICASOCIETAT
Les Borges Blanques
L’estudi informatiu de la N-240 entre Borges i Lleida ja és en període d’informació pública després de la seva publicació al BOE.El Subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, insisteix en el fet que “després de molts anys d’espera i reivindicacions del territori, és la primera vegada que es posa sobre la taula un projecte destinat a incrementar la capacitat de circulació de la via i a dotar-la de més seguretat” i assenyala que “si és cert que arran de la supressió de peatges a l’AP-2 ha baixat el trànsit diari en aquesta carretera, també ho és el fet que entre Lleida i les Borges continua registrant-se un volum rellevant de trànsit ja que és molt utilitzada pels veïns dels municipis que es situen al seu voltant, així com pel teixit empresarial de tota aquesta zona”.

La proposta seleccionada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, entre la quinzena de propostes analitzades, preveu la construcció d’un primer tram amb una longitud d’11 quilòmetres de traçat per connectar l’AP-2, just després de l’enllaç actual de Les Borges Blanques, amb la N-240, fins a la rotonda de Margalef amb una carretera 2+1, és a dir, un carril per a cada sentit de circulació i un de central destinat als avançaments. Pel que fa el tram des de Margalef a Lleida, l’estudi preveu la construcció de quatre carrils, dos per cada sentit de circulació, en una longitud de 8,5 quilòmetres.

Per la seva part, l'ajuntament de les Borges insisteix a oposar-s'hi.Reitera el seu rebuig a la proposta que ha fet el govern de l’Estat en matèria viària a les Garrigues i que pretén construir una nova carretera per connectar l’autopista AP-2 amb l’N-240 i convertir part de l’N-240 en una autovia. El govern municipal considera que aquest és un plantejament propi de temps passats i altament costós, tant a nivell econòmic com ambiental, i lamenta que no es tingui en compte el fort descens de trànsit que ha experimentat l’N-240 des de l’eliminació dels peatges de l’autopista ni la gran baixada de la sinistralitat, tal com assenyala la plataforma RESCAP-2. 

El govern municipal no accepta, per tant, que es reclami un desdoblament de l’N-240 en nom de la fluïdesa o de la sinistralitat. Allò pel que sembla que treballen alguns actors polítics locals i regionals no és altra cosa que voler donar sortida viària a un macropolígon industrial del terme de Lleida, el de Torreblanca-Quatre Pilans, mentre a les Borges i comarca patim un greu problema de falta de sòl industrial, amb el fallit polígon de Vaca-roja com a clar exponent.

InfoLleida