L’estudi informatiu de la N-240 entre Borges i Lleida ja és en període d’informació pública
L'ajuntament de les Borges continua oposant-se al desdoblament
La proposta seleccionada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, entre la quinzena de propostes analitzades, preveu la construcció d’un primer tram amb una longitud d’11 quilòmetres de traçat per connectar l’AP-2, just després de l’enllaç actual de Les Borges Blanques, amb la N-240, fins a la rotonda de Margalef amb una carretera 2+1, és a dir, un carril per a cada sentit de circulació i un de central destinat als avançaments. Pel que fa el tram des de Margalef a Lleida, l’estudi preveu la construcció de quatre carrils, dos per cada sentit de circulació, en una longitud de 8,5 quilòmetres.
Per la seva part, l'ajuntament de les Borges insisteix a oposar-s'hi.Reitera el seu rebuig a la proposta que ha fet el govern de l’Estat en matèria viària a les Garrigues i que pretén construir una nova carretera per connectar l’autopista AP-2 amb l’N-240 i convertir part de l’N-240 en una autovia. El govern municipal considera que aquest és un plantejament propi de temps passats i altament costós, tant a nivell econòmic com ambiental, i lamenta que no es tingui en compte el fort descens de trànsit que ha experimentat l’N-240 des de l’eliminació dels peatges de l’autopista ni la gran baixada de la sinistralitat, tal com assenyala la plataforma RESCAP-2.
El govern municipal no accepta, per tant, que es reclami un desdoblament de l’N-240 en nom de la fluïdesa o de la sinistralitat. Allò pel que sembla que treballen alguns actors polítics locals i regionals no és altra cosa que voler donar sortida viària a un macropolígon industrial del terme de Lleida, el de Torreblanca-Quatre Pilans, mentre a les Borges i comarca patim un greu problema de falta de sòl industrial, amb el fallit polígon de Vaca-roja com a clar exponent.