La capacitat de la nova carretera per absorbir un creixent volum de trànsit va ser un dels factors que el ministeri de Transports va valorar a l’hora de triar aquesta proposta per remodelar l’N-240 entre unes altres 14 alternatives. L’estudi estima que serà necessari expropiar una superfície de més de 100 hectàrees per habilitar el desdoblament al tram entre Lleida i Margalef i el tercer carril fins a les Borges Blanques, amb un cost de 6,2 milions d’euros.
Foto: ACN
Remodelar l'N-240 costarà 112 milions i requerirà més de 5 anys
L'estudi informatiu contempla la possibilitat d'estrenar la reforma a partir del 2030
La reforma de la carretera N-240 per desdoblar-la entre Lleida i Margalef i dotar-la d’un tercer carril des d’allà fins a les Borges Blanques requerirà una inversió de 112 milions d’euros. Aquest és el càlcul que ha elaborat el ministeri de Transports en el seu estudi informatiu, que planteja la possibilitat de finalitzar les obres i estrenar-les a partir de l’any 2030.
Aleshores, les previsions de l’Executiu espanyol apunten que el trànsit en aquest tram haurà crescut des dels 8.000 vehicles de mitjana al dia actuals fins a assolir els 10.600, i que anirà en augment fins a superar els 14.000 diaris el 2050. Són xifres que superen el volum de cotxes i camions que circulaven per aquesta carretera abans de la supressió del peatge a l’autopista AP-2 el setembre del 2021.