La pandèmia obliga als cellers de la DO Costers del Segre a reinventar-se

22/05/2020

La Denominació d'Origen Costers del Segre agrupa un total de 36 cellers repartits per set subzones d'arreu de la província. D'entre ells, la meitat venien els seus productes per Internet abans de la pandèmia. La crisi causada per la COVID-19 ha obligat especialment les bodegues més petites a obrir la seva pròpia botiga virtual o bé autodistribuir els seus propis productes. També els ha obligat a redefinir les visites, que es reprendran durant el proper cap de setmana.

Aquest celler de Fulleda, a les Garrigues, tenia visites previstes cada cap de setmana dels mesos de març, abril i maig. Durant aquest temps, però, han hagut de tancar les seves portes, deixar de rebre visitants i el producte en estoc s'ha quedat al celler. No tenen botiga virtual i per a pal·liar els efectes d'aquest període de confinament general, els dos responsables de Matallonga han distribuït personalment els seus productes per la província.

Esperen començar a rebre turistes al més aviat possible. Això sí, amb canvis respecte al tipus de visita que solien oferir. Entre les novetats, la instal·lació d'una carpa exterior que els permeti realitzar més activitats.

En aquest altre celler d'Arbeca, que compta amb zona d'autocaravanes, la principal font d'ingressos era la venda directa a partir dels visitants. Malgrat que en el seu cas, han pogut vendre estocs a través de supermercats, han decidit fer el pas i obrir botiga pròpia a Internet.

Abans de la crisi sociosanitària, 18 dels 36 cellers de la Denominació d'Origen Costers del Segre tenien botiga en línia. Com aquests viticultors d'Arbeca, altres cellers ja treballen per a poder apropar els seus productes a tots els consumidors a través de l'e-commerce.

Joan Cama Ribes