El sector vitivinícola de Ponent impulsarà paquets turístics per promocionar el vi

27/01/2018

El sector vitivinícola de les Terres de Lleida vol millorar la seva competitivitat i posicionar-se en el mercat global. Per això s'impulsaran paquets turístics que promocionin el vi de les comarques de Ponent, diferenciant-los i posant en comú alhora els trets que els caracteritzen. És una de les accions que han sorgit arran d'un estudi de GlobaLleida que s'ha presentat als principals cellers del territori. La intenció és seguir fent passos en xarxa perquè reforçar la cultura del vi a casa nostra.

Un sector tan heterogeni a les Terres de Lleida com és el del vi necessita definir quin és el discurs, el relat que vol explicar en conjunt. Per això, els cellers de la mà de la ruta del vi proposen paquets turístics que impliquin diferents firmes del territori.

Es tracta d'un projecte en xarxa que surgeix arran de l'últim estudi fer per GLOBALleida, en col·laboració amb INNOVI, el clúster vitivinícola català, per reforçar la competitivitat del sector. Aquest dijous han reunit als prinicpals viticultors de la província per presentar els resultats de l'anàlisi. Tots coincideixen en la necessitat de potenciar unes sensacions més enllà de la pròpia marca i vincular les emocions amb el territori.

Hi participen també cellers de Ponent que van més enllà de la Denominació d'Origen Costers del Segre, un segell distintiu ben posicionat. De fet, és la segona denominació d'origen catalana que més exporta és la dels Costers del Segre. Curiosament, però, a un restaurant de les terres de Lleida a vegades és difícil trobar un vi de Ponent. Per això, des de GlobaLleida veuen la necessitat de treballar el mercat de proximitat i consolidar-se també en el de Barcelona.

Xavier Bosch Llufriu (Lleida TV)